Heemerf de Schutsboom gesloten voor publiek, voorlopig tot 2 maart.

Het kabinet heeft op 2 februari besloten de lockdown voort te zetten tot en met 2 maart. Om het coronavirus terug te dringen, moeten het aantal contactmomenten, groepsvorming en reisbewegingen tot een minimum beperkt worden. De essentie van dat pakket is dat iedereen zoveel mogelijk thuisblijft. Daarom zijn theaters, bibliotheken, bioscopen, musea, concertzalen, monumenten, muziekscholen en vergelijkbare locaties, tot en met dinsdag 2 maart gesloten voor publiek.
(zie maatregelen culturele instellingen)

Vrijwilligers

Het bestuur heeft naar aanleiding van de nieuwe richtlijnen besloten ‘t Heem alleen nog open te stellen voor het verrichten van noodzakelijke activiteiten door vrijwilligers. Het gaat dan om:
– onderhoudswerkzaamheden aan tuin, heemerf en gebouwen,
– werkzaamheden op het archief en in het museum en
– schoonmaakwerkzaamheden.

De vrijwilligers moeten er rekening mee houden dat een groep binnen en buiten maximaal uit 4 personen (van verschillende huishoudens) bestaat en dat het dragen van een mondkapje verplicht is (geldt voor publieke binnenruimtes en in het OV).

Het sociale moment van samen koffiedrinken in de grote schuur kan helaas geen doorgang meer vinden.

We willen nogmaals benadrukken:

!! Hebt u klachten, blijf dan thuis !!